Biznes widoczny dla klienta
Prowadzenie firmy to dziś twardy orzech do zgryzienia. Nawet najbardziej dochodowa branża nie wytworzy profitu sama z siebie, potrzebni są do tego klienci. Klienci, którzy nas widzą i którym zapadamy w pamięć. Jak ściągnąć ich uwagę?
Najważniejsza reklama
Dawniej, mówiąc o niej, przeważnie miało się na myśli takie formy reklamy jak emisja w radiu czy telewizji. Obie te formy kosztują jednak niemało – na nie przeważnie decydują się duże firmy i korporacje. Istnieje jednak wiele prostych sposobów na wypromowanie przedsiębiorstwa za niewielkie pieniądze. Znacznie tańsze będzie stworzenie profilu na portalu społecznościowym i prowadzenie go, a także inwestycja w stronę internetową, którą z czasem można pozycjonować.
Tak czy inaczej potrzebujemy przede wszystkim logo i chwytliwego hasła, które zapadać będzie w pamięci. Powinno być one ściśle związane z naszą firmą, ozdobione nimi powinno być wszystko – etykiety do drukarek, kubki, długopisy, smycze. Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą powinno zadbać o przygotowanie odpowiednich materiałów poligraficznych, na których widoczne musi być logo. Jeżeli już takie jest, wyjdźmy z nim poza teren firmy.
Wyjdź do ludzi!
Bardzo dużo zależy od lokalizacji naszej działalności. Zdecydowana większość przedsiębiorstw znajdujących się przy drogach głównych i w centrach decyduje się na oklejanie witryn (Wrocław, Kraków, Katowice – w dużych miastach dzieje się to nie tylko w ścisłym centrum, ale i w okolicach). Nie możemy zapominać także o tak prostym i tanim sposobie docierania do społeczności lokalnej, jaką są ulotki i broszurki, a także plakaty. Wyniesie nas drożej, ale efektywniej rolę swoją spełni reklama na pojazdach (Lubin to miasto, w którym bardzo często widywana jest ta forma reklamy). Przedsiębiorcy powinni wykorzystać także bilbordy, szczególnie przy reklamie organizacji ważnego wydarzenia. Zwiększy to prawdopodobieństwo dotarcia do ludzi, którzy się nim zainteresują i wezmą w nim udział.
Pamiętajmy jednak, że to, co reklamuje naszą branżę najlepiej, to... my sami. Zainwestujmy w wizytówki i rozdawajmy je przy każdej nadarzającej się okazji. Do tego uśmiechajmy się i róbmy dobre wrażenie. Sukces zaczyna się od nas!