Jaką książkę warto napisać?

Twoim marzeniem jest wydanie autorskiej książki, ale wciąż zastanawiasz się, jaką tematykę warto poruszyć i który gatunek literacki wybrać? Stoisz zatem przed niezwykle trudnym wyborem. W naszym dzisiejszym artykule podpowiemy ci, w jaki sposób go dokonać i na jakie aspekty warto zwrócić szczególną uwagę.
Kieruj się intuicją
Planując napisanie własnej książki, przede wszystkim słuchaj własnej intuicji. Ona najpewniej podpowie ci, w którym kierunku warto podążać i jaką tematykę ostatecznie wybrać. Jako autor nie powinieneś robić niczego wbrew sobie, a już na pewno nie rozpoczynaj tworzenia w danej dziedzinie tylko dlatego, że takie są obecnie trendy. Trendy oczywiście są ważne, ale ważniejsza jest twoja wrażliwość jako twórcy. Pamiętaj również, że musisz czuć przyjemność i satysfakcję z samego tworzenia. W przeciwnym razie może dopaść cię zmora pisarzy, czyli tzw. blokada pisarska.
Weź pod uwagę swoją wiedzę i pasję
Wybierając tematykę autorskiego dzieła, koniecznie weź pod uwagę również dziedziny, w których czujesz się pewnie. Najgorsze książki to bowiem te, które zostały napisane przez osoby niemające żadnego pojęcia na temat poruszanych w niej zagadnień. Czytelnicy od razu wychwycą ten fakt, dlatego zdecydowanie lepiej nie ryzykować i nie podejmować tematów, które nie są nam bliskie. Jeśli jednak widzisz na rynku niszę i czujesz, że warto napisać dane dzieło pod kątem potencjału sprzedażowego, postaraj się najpierw zgłębić daną dziedzinę. Alternatywą jest zaproponowanie współpracy doświadczonemu specjaliście, który zadba o merytoryczną część książki. Z pewnością jednak możesz wymienić dziedziny, które są ci szczególnie bliskie. Warto z nich czerpać i poświęcić swoją własną książkę ich rozwijaniu i udoskonalaniu.
Sprawdź potencjał nabywczy
Z pewnością domyślasz się, ile kosztuje wydanie książki. Z tego powodu przed podjęciem decyzji o napisaniu i opublikowaniu własnego dzieła, warto sprawdzić jego potencjał nabywczy i na tej podstawie określić ostateczny temat książki. Potencjał nabywczy określa, ile osób jest skłonnych kupić daną książkę w określonym czasie i w określonym miejscu. Można go ocenić na podstawie kilku czynników, jednak do najpopularniejszych i najskuteczniejszych z nich należy badanie zainteresowania tematem książki. Im więcej osób jest potencjalnie zainteresowanych daną tematyką, tym większe są szanse na jej sprzedaż. Można to sprawdzić przede wszystkim poprzez rozbudowaną analizę wyników wyszukiwarek internetowych, szukając osób zainteresowanych danym tematem lub sprawdzając, ile osób kupiło podobne publikacje w przeszłości.