Salon kosmetyczny - jak się wyróżnić?

Osoby wchodzące na rynek kosmetyczny nie mają łatwo. Praktycznie wszystkie salony bazują przecież na stałych Klientkach. Nie wystarczy więc mieć umiejętności, trzeba się jakoś wyróżnić. Tylko jak to zrobić?

Postaw na specjalizację

Jeśli wszystkie salony kosmetyczne w Twojej okolicy oferują mniej więcej te same usługi, to dobrym sposobem na zdobycie pierwszych Klientek będzie zaoferowanie czegoś innego. Bardzo modna ostatnimi czasy staje się na przykład stylizacja rzęs. W Polsce działają już nawet całe studia skupiające się tylko i wyłącznie na niej. Jeśli prowadzisz własny salon to możliwe, że masz już nawet jakieś doświadczenie jako stylistka. Zawsze warto jednak się nieco dokształcić. Od jakiegoś czasu dostępne są już specjalistyczne szkolenia z zakresu poszczególnych metod stylizacji, np. szkolenia 2-5d. Na takim kursie nie tylko posiądziesz wiedzę na temat stylizacji metodą Light Volume, ale powtórzysz sobie także podstawy i dowiesz się więcej na temat metod objętościowych. Pamiętaj, Twoje umiejętności to najważniejszy kapitał.

Nadaj swojej firmie charakter

Zanim spróbujesz jakoś promować swój salon, musisz stworzyć mu odpowiedni wizerunek. To dzięki elementom takim jak logo, kolorystyka, grafiki i hasła Twoja firma będzie miała szansę stać się rozpoznawalną. Poprawnie dobrany wizerunek salonu potrafi zdziałać cuda. Jeśli nie chcesz popełnić tutaj błędów, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z usługi, jaką jest identyfikacja wizualna firm. Pomaga ona dobrać właściwe logotypy, kolory i grafiki, które będą podstawą Twojej marki. Choć cały proces może wydawać się dość błahy, to dobrze przeprowadzona identyfikacja niesie ze sobą naprawdę sporo korzyści. Oprócz wyróżnienia się na tle konkurencji może ona także przekazywać jasny, nieformalny komunikat, mówiący o jakości świadczonych usług. Oprawa wizualna może też zaangażować Twoje potencjalne Klientki do działania.

Dostępność w sieci

Żaden salon kosmetyczny czy fryzjerski nie powinien bagatelizować możliwości, jakie niesie ze sobą Internet. Większość osób szukających konkretnej usługi korzysta dzisiaj z aplikacji zrzeszających salony, takich jak Booksy. Dodanie do nich Twojej działalności może pomóc Ci zdobyć pierwsze Klientki. Zintegrowane z takimi aplikacjami systemy rezerwacji wizyt znacznie usprawniają też pracę. Co więcej, mieszczenie swojej oferty w takim miejscu pozwoli Ci łatwo zachęcać do skorzystania z usług, na przykład poprzez przeróżne promocje cenowe. Zarejestrowanie swojego salonu w systemie tego rodzaju to dzisiaj konieczność. Powinnaś zająć się tym nawet przed założeniem strony internetowej.

Jeśli chcesz, by Twój salon kosmetyczny cieszył się popularnością, musisz zadbać o dwa kluczowe czynniki: jakość usługi i promocję. Nawet najlepsza kosmetyczka czy stylistka nie będzie miała Klientek, jeśli nie będzie się reklamować. Sama reklama nie zda się natomiast na nic, jeśli nie posiadasz niezbędnych umiejętności.